Enjoy the little things
29 december 2017Print is back
25 februari 2019Strategie & Innovatie
Iedereen kent Rituals. Een belevenis in optima forma, terwijl het eigenlijk gewoon……. zeep is. De opkomst van beleving zet zich massaal door. Iedere persoon is uniek. Waar je nu nog veel ziet dat mensen ingedeeld worden in groepen (bijvoorbeeld vrouw, single, modaal inkomen, wonend in stad), zie je nu de trend ontstaan om de consument als individu te benaderen. Geef mensen daarom het gevoel dat ze een individuele belevenis krijgen, of dat nu met zeep, verzekeringen of kinderopvang is.
Klanten vragen niet om een nog grotere variatie aan producten, niet in business tot business omgevingen en niet in consumentenmarkten. Het gaat niet om het kunnen kiezen. Klanten willen een oplossing krijgen voor problemen. Organisaties die deze uitdaging durven aan te gaan, komen al snel tot de ontdekking dat de gewenste aanpak niet aansluit bij de competenties en activiteiten van hun bedrijf. De huidige economie is opgebouwd rond de productie- en dienstverleningsprocessen, en niet rond de consumptieprocessen.
Om een betekenisvolle belevenis te kunnen faciliteren, moet je als bedrijf meer inzicht krijgen in de manier waarop mensen hun leven inrichten en hoe je daaraan een bijdrage kunt leveren.
Binnen Strategie & Innovatie helpen we bedrijven met betekenisvolle oplossingen en belevenissen die aansluiten bij de behoeften en problemen van hun klanten. Dit doen we samen met een experience designer, marktonderzoeker, grafisch ontwerper en innovator. Nieuwsgierig? Neem contact op voor een kennismakingsgesprek.