Strategisch portfoliomanager
1 maart 2018
Doel
Het werven van nieuwe , jonge gastouders die bij ouders aan huis opvang willen verlenen. Werkwijze
Ieder gastouderbureau vist in dezelfde vijver met gastouders. Deze vijver is klein en bijna leeg. Wij zijn gaan onderzoeken of en zo ja welke andere vijvers er nog zijn. We hebben ons gericht op jonge, zelfstandige vrouwen (18-28 jaar) die nog niet gebonden zijn aan eigen kinderen. We hebben gekeken naar de kenmerken van deze groep meiden en wat zij belangrijk vinden in het leven. Ze zijn online en mobiel, altijd aanwezig op social media, geen zin en tijd om uitgebreide reclamefilmpjes te bekijken, ze zijn flexibel, vinden prive erg belangrijk, willen hun eigen leven vormgeven, ze zijn sceptisch, pragmatisch en leven in het nu. In het werk zoeken zij afwisseling, ondernemerschap, een goede balans tussen werk & prive, ze willen zich blijven ontwikkelen in een leuke werkomgeving, willen erkenning en iets doen waar ze goed in zijn.
Het imago van gastouderopvang is wat stoffig, terwijl de mensen die het werk doen dat helemaal niet zo ervaren. In onze campagne hebben we geprobeerd de positieve kanten van gastouder zijn te laten zien. Hieruit blijkt dat dit goed aansluit bij de jonge vrouwen van vandaag.
De campagne was samen met de doelgroep uitgewerkt en zowel offline als online ingezet. Ook hebben we de samenwerking gezocht met meerdere ROC's en Hogeschool. Resultaten
De campagne heeft geleid tot 35% meer gastouders!